logo-top
button30 Inloggen Registreren
twitterlinkedintwitterlinkedincontactappcontact
Zoeken!

SalesProfs » 10 vragen aan Eduard Schaepman (CEO Regus)

10 vragen aan Eduard Schaepman (CEO Regus)

15-03-2010

Eduard Schaepman staat ruim zes jaar als CEO aan de top van Regus Benelux. Hij is met recht een ‘best seller’, want naast zijn indrukwekkende carričre in sales is hij tevens de auteur van het bekende boek “E-business: de hype voorbij”.

Eduard Schaepman staat ruim zes jaar als CEO aan de top van Regus Benelux. Hij is met recht een ‘best seller’, want naast zijn indrukwekkende carrière in sales is hij tevens de auteur van het bekende boek “E-business: de hype voorbij”. 

 1) Markt

De verhuur van direct te gebruiken, tot aan de paperclips ingerichte kantoor- en vergaderruimtes, naar keuze per uur, dag, week, maand, jaar. Net zo kort of lang de klant zelf wil.

2) Onderscheidend vermogen

“Cash is King”: met onze dienstverlening hoeft de ondernemer geen 550 euro per vierkante meter inbouwkosten in eigen kantoren te investeren. Bovendien bieden wij hem een grote mate van flexibiliteit in het vastleggen van zijn contractlengte (vanaf 1 dag).en.

3) Salesorganisatie

Ik werk met vier verkoopdirecteuren die elk 5 à 6 area salesmanagers onder zich hebben. Hun focus ligt bij new business. Dan zijn er de centre managers die een locatie aansturen in steden waar meerdere Regus Centres zijn. En de General Managers in de steden waar we maar één locatie hebben.ens.

4) Ideale verkoper

Dat is een ondernemer! Want waar het bij verkoop om draait, is resultaat. Natuurlijk bereik je dat het beste door over allerlei eigenschappen te beschikken, zoals goed kunnen luisteren. Maar het is het resultaat waarop je wordt gewaardeerd!

5) Carrière

Vanuit mijn marketingopleiding heb ik eerst verdere verdieping gezocht door interne opleidingen te volgen in het bankwezen. Dat sloot toch niet helemaal aan op wat ik wilde en om écht te leren verkopen koos ik voor de hardware-industrie. Daar bleek sales ook nog eens veel beter te betalen dan marketing! Met de opgedane ervaring ben ik teruggekeerd in de bankwereld en door gebleken succes van de ene naar de andere functie gevraagd.

6) Favoriete vakliteratuur

Dat is natuurlijk “E-business: de hype voorbij”! Ik heb mijn boek in 2000 geschreven als iemand die vanuit de digitale wereld is overgestapt naar de reële wereld. Want daar blijkt wat de impact en kansen zijn van nieuwe technologieën, die onze samenleving steeds sneller veranderen. En dat terwijl wij als mensen wars zijn van veranderen. Hoe gaat je daar als organisatie mee om?

7) Dagelijkse drive

De mensen, intern maar juist ook extern. Managers die alleen maar intern gericht bezig zijn, verliezen het contact met de buitenwereld waar hun markt ligt. Ik heb er daarom altijd voor gekozen om veel buiten de deur te zijn, volgens het principe van de 3 R’s: reputatie, relatie, ruil. Of het nu gaat om een receptie, borrel, meeting of presentatie: zorg dat je erbij bent, ook na kantoortijd.

8) Ambitie

Ik heb eigenlijk niet zo’n uitgelezen ambitie. Maar vanuit mijn interesse voor de combinatie van ouderwetse én digitale netwerken zou ik misschien nog wel eens een nieuw concept in de markt willen zetten. Zeg maar een soort kop op de organisatie die ondernemingen gezicht geeft.

9) Misser

Pijnlijk, vooral omdat ik mijn grootste misser niet zakelijk maar in mijn privé-leven heb gemaakt. Daar heb ik namelijk gruwelijk gefaald door de 3 R’s niet te respecteren. Dat heeft heel veel relaties gekost. En tot onbalans in mijn leven geleid. En juist die goede balans tussen je privé- en zakelijke leven is onmisbaar om écht lekker in je vel te zitten. Daar weet ik sinds een jaar of tien alles van!

10) Voltreffer

Daarbij denk ik niet specifiek aan een deal, maar wel aan de goede teams van mensen die ik steeds weer om mijn heen weet te formeren. Waar ik vroeger zocht naar mensen die precies zo denken en doen als ik, heb ik door ervaring geleerd dat juist het tegenovergestelde de beste teams oplevert. Door te kiezen voor een team van mensen die complementair aan elkaar zijn, weten zij op welke punten zij elkaar en dus het team versterken.

 



Deel via sociale media: